תזונה ים תיכונית

כאשר אנחנו חושבים על "דיאטה"  אנחנו חושבים על הגבלות תזונה שעוזרות לרדת במשקל. הדיאטה (תזונה) הים תיכונית לא יכולה להיות רחוקה יותר מזה.

התזונה הים תיכונית היא דרך אכילה שמתבססת על המטבח המסורתי של מדינות הגובלות בים התיכון. על אף שאין הגדרה יחידה לתזונה הים תיכונית, היא בדרך כלל עשירה בירקות, בפירות, בדגנים מלאים, בשעועית, באגוזים וזרעים ובשמן זית ומנחה לצריכה של מאכלים הגדלים בסביבתנו ולהימנעות ממאכלים מעובדים.

המרכיבים העיקריים בתזונה הים תיכונית 

– צריכה יומית של ירקות (רצוי ירקות במגוון צבעים), פירות, דגנים מלאים, שמן זית, קטניות (דוגמת שעועית, אפונה, חומוס, עדשים, גרגרי סויה, פול), אגוזים וגרעינים.

– צריכה מתונה של מוצרי חלב, דגים, עופות וביצים.

– צריכה נמוכה של בשר אדום.

– צריכה מתונה של יין אדום (עדיף לצד הארוחה).

  • כמו כן ישנה חשיבות לאלמנטים נוספים בכל הנוגע לתזונה ודיאטה, בהם שיתוף ארוחות עם המשפחה והחברים ופעילות גופנית.

יתרונות התזונה הים תיכונית

התזונה הים תיכונית מוכרת גם בזכות היתרונות שהיא מספקת לשמירה על אורח חיים בריא ולמניעת מחלות.

התפריט המגוון של התזונה הים תיכונית נמצא כבעל השפעה אפשרית על:

  • חיזוק מערכת החיסון והלב.
  • הורדת רמת הכולסטרול הרע.
  • הפחתת סיכון לסוכרת סוג 2.
  • הגנה מפני רעלים.
  • שמירה על משקל תקין.

המידע במאמר זה הינו מידע כללי ואינו מהווה חוות דעת רפואית או תחליף רפואי להתייעצות עם רופא ואין לראות בו ייעוץ רפואי ו/ או המלצה לטיפול ו/ או תחליף לטיפול.

 

(תמונה להמחשה unsplash)

יצירת קשר וזימון תור

קול רעות

בהסדר עם