הניצחון של אפרת


אפרת שכטר, אחות ומיילדת, איבדה הכרה בפתאומיות, הובהלה לבית חולים שם אובחן גידול בראשה. הניתוח להסרת הגידול הותיר אותה משותקת ברגלה ובידה ומרותקת לכיסא גלגלים. לאחר שלושה חודשי שיקום אינטנסיביים בבית חולים שיקומי רעות היא השתחררה והגשימה את חלומה הגדול: לשוב לעבודתה כמיילדת
אפרת שכטר, אם לארבעה, אחות מיילדת בבית החולים “כרמל” בחיפה, שנהגה לרוץ מספר פעמים בשבוע ולרקוד בהרקדות ובלהקה, בילתה בפסטיבל הופעות כאשר לפתע חשה כאבים חזקים ברגל, בעקבותיהם איבדה הכרה והחלה לפרכס. היא הובהלה לחדר מיון שם אבחנו שהיא סובלת מגידול מסוג מנינגיומה בחלק הקדמי-ימני בראש. כעבור 4 ימים היא נותחה וכשהתעוררה מהניתוח התברר כי היא סובלת משיתוק ברגל שמאל וחולשה של יד שמאל.

אפרת הגיעה לבית החולים השיקומי רעות תל אביב במצב סיעודי, כשהיא זקוקה לעזרה בכל התחומים, מתקשה להפעיל את יד שמאל ומתניידת עם כיסא גלגלים. לאחר שלושה חודשי שיקום אינטנסיביים היא שוחררה מבית החולים כשהיא הולכת על רגליה וחודש לאחר מכן רשמה ניצחון נוסף כאשר שבה לעבודתה.

על תהליך השיקום שעברה סיפרה אפרת: “פתאום, ללא הכנה בהפתעה גמורה נוחת עליי דבר כזה. אני מגיעה לרעות במצב של סיעודית, צריכה עזרה בכל התחומים. באכילה היה לי קושי ביד שמאל, התניידתי בכיסא גלגלים. שבועיים לפני זה רקדתי. כשאתה מאבד את האני שלך זה החלק הכי כואב. שאתה לא חיוני כמו שאתה אוהב להיות, כמו שהיית. ברעות הייתי שלושה חודשים, חמישה ימים בשבוע מבוקר עד ערב. מגייסים כוחות מהסביבה, מהחברים, מהמשפחה, מגייסים כוחות מהצוות. ברעות מקצוענים ברמה. אני מתרגשת כשאני מדברת על הצוות. מחוויה קשה, גם כשהיא פתאומית אפשר לצמוח”.

بالاتفاق مع