2/03/2022, ynet: יאיר בן 33 אובחן עם דלקת במוח ונותר משותק – חודשיים אחרי שיקום בביה”ח השיקומי רעות הוא חזר לרוץ

יאיר חרפוף, בן 33, נשוי ואב לשניים מאילת, גבר צעיר, בריא וספורטיבי, החל לפתע לחוש כאבי ראש חזקים, חולשה קיצונית, עייפות קיצונית. לאחר יממה במיון ביוספטל, הועבר לסורוקה שם חלה הדרדרות במצבו והוא הורדם והונשם בטיפול נמרץ במשך חודש וחצי.

אל בית החולים השיקומי רעות ת “א הוא הגיע באמצע דצמבר האחרון לאשפוז במחלקת שיקום נשימתי – כשהוא מונשם בהכרה מלאה. לאורך שהותו ברעות עבר תהליך אינטנסיבי של גמילה מהנשמה שכלל התערבות שיקומית עוד בהיותו מונשם וככל שמצבו השתפר, טיפולי השיקום כללו מעורבות גבוהה יותר מצדו. 

ד”ר אריה אלטמן, מנהל המחלקה לשיקום נשימתי בביה”ח השיקומי רעות ת”א: “יאיר נקלט אצלנו במחלקה באמצע דצמבר כשהוא בהכרה מלאה ומונשם. מצבו התפקודי היה ירוד ביותר לאחר חודש וחצי של הרדמה והנשמה בטיפול נמרץ. הוא היה סיעודי לחלוטין ומרותק למיטתו. יאיר סבל מחולשה בפלג גופו השמאלי, קשיים בריכוז ובזיכרון כחלק מהביטוי הנוירולוגי של המחלה.

“ככל שתהליך הגמילה מהנשמה מתחיל סמוך יותר לאירוע, כך סיכויי ההצלחה עולים. במקרה של יאיר, בשילוב גילו הצעיר, הסיכוי היה גבוה. השיקום אצלנו מתחיל עוד כשהמטופל מונשם. ככל שמצבו התפקודי של יאיר השתפר והוא נגמל מהנשמה, כך רמת המעורבות שלו בטיפול עלתה. התהליך היה מורכב וכלל שילוב של קלינאות תקשורת להתמודדות עם קשיי בליעה, תרגול וחזרה לאכילה סדירה, מיומנויות קוגניטיביות לשיפור הריכוז והזיכרון, עבודה על תפקודים מוטוריים, יציבות, נשיאת משקל, חיזוק שרירים, סיבולת לב ריאה. לשמחתנו, יאיר שוחרר מביה”ח רעות במצב מצוין להמשך שיקום בקהילה”.

בריאיון ל Ynet סיפר יאיר על השיקום שלו ברעות: “הגעתי לשם 100 אחוזים משותק וסיעודי. נזקקתי אפילו לכך שיבצעו במקומי שינויי תנוחה במיטה. אבל בהדרגה, כשהצוות לא מוותר לי ואני לא מוותר לעצמי, התחלתי לתת עבודה”.

לכתבה המלאה עם סיפורו של יאיר חרפוף ששוקם לאחר שנותר משותק בעקבות דלקת במוח

צילום מסך מתוך כתבה ב ynet על השיקום של יאיר חרפוף ברעות תל אביב

    יצירת קשר וזימון תור


    קול רעות


    בהסדר עם