הכל על הקול – משקמים את מיתרי הקול לחולי הקורונה הקשים

מאת: ד"ר אביה גביעון, מנהלת היח' לטיפול בהפרעות בתקשורת, ביה"ח השיקומי רעות 

 

שגרת הקורונה מאלצת אותנו לעבוד תחת כללי מיגון לבטיחות הטיפול, בהם המטפל נדרש לעטות מסכה על האף והפה. הדבר מקשה על עבודת קלינאי התקשורת במיוחד, לכן אנו משתמשים גם במסכה שקופה כדי שהמטופל יוכל לראות את אופן הדיבור והטכניקות הנלמדות, תוך הקפדה על כללי משרד הבריאות.

בחודשים האחרונים הוכנסו גם טיפולי רעות און ליין לשיקום מרחוק בתחום הטיפול בדיבור. מאוד היה חשוב לנו להמשיך את הרצף הטיפולי ותוך כדי תנועה למדנו איך לייעל את העבודה שלנו באמצעות הכלי החדש.

גילינו שהיתרון המשמעותי של שירותי רעות און ליין הוא הטיפול בסביבה הביתית של המטופל. כך למשל עבור אחד המטופלים שלנו הטיפול מרחוק אפשר לבני משפחתו להיות נוכחים וללמוד טכניקות וכלים חדשים לתקשר עמו. 

בחודשים האחרונים התמודדנו עם אתגרים נוספים ומשמעותיים. אחד מהם היה המשך טיפול תקשורתי למאושפזים שנדרשו בבידוד במחלקה – להם חולק טאבלט אישי. כמו כן, מהרגע שהודיעו על ימי סגר בישראל, אורגן בתוך שעות מתחם בבית החולים ששימש את כל הסקטורים לטיפולי רעות און ליין.

חולי הקורונה הקשים שהגיעו אלינו לשיקום לאחר שהיו מורדמים ומונשמים, סבלו מפגיעה במיתרי הקול. הטיפול שלנו התמקד בחיזוק המיתרים ושליטה על היכולת הקולית בתיאום עם הנשימה ושמחנו לראות את ההתאוששות המוצלחת שלהם.

הקורונה עדיין אתנו ואנחנו מסתגלים למצב החדש. כחלק מהוראת הסטודנטים לקלינאות תקשורת, חזרנו לקיים את הסיורים הלימודיים במחלקה, שהפעם התקיימו און ליין באמצעות סרטון לימודי ויום עיון מיוחד ודיגיטלי.

יצירת קשר וזימון תור

קול רעות

בהסדר עם