יוצאים מהלחץ

מאת: צוות המרפאה לרפואה שיקומית משלימה, בית חולים שיקומי רעות ת"א

 

על פי מחקר שנערך בישראל בשנת 2018 (טרום קורונה) כשני שלישים מהישראלים מדווחים כי הם מתמודדים עם סטרס (דחק בשמו המקצועי).

הסטרס הוא דרך של הגוף להתכונן לאתגרים פיזיים או פסיכולוגיים, והוא יכול לנבוע מאורח חיים עמוס, מטראומה, מפגיעה ומכל אירוע חריג שחווה האדם.

כיצד בא הסטרס לידיי ביטוי?  

לסטרס יכולות להיות צורות ביטוי שונות, בהן:

  • – חוסר תיאבון, צמא רב
  • – כאבי שרירים ומתח בעיקר בשכמות ובצוואר
  • קשיי נשימה
  • – הזעה בכפות הידיים
  • – נשירת שיער
  • – בעיות במערכת העיכול
  • – עלייה ברמות הסוכר בדם
  • בעיות לחץ דם
  • – הפרעות שינה
  • מיגרנה
  • – פגיעה במערכת החיסון
  • – אקנה
  • – שינויים בוויסות הורמונלי

איך אפשר להפחית סטרס?

  • על מנת להוריד סטרס כדאי בראש ובראשונה לעצור ולהקשיב לגוף שלנו, על ידי:
  • – מנוחה מספקת.
  • – תזונה נכונה ואכילה ללא הסחות דעת.
  • – מי שעבודתו כרוכה בישיבה רבה צריך להניע את הגוף במהלך היום.

בנוסף:

  • – תרגול מדיטציה.
  • – דיקור סיני – המחטים בהן משתמשים בדיקור הסיני מעודדות תנועה שמאפשרת זרימה חופשית של דם ואנרגיה (צ'י) ומסייעות להתמודד עם הורמונים שהופרשו ביתר בגלל הסטרס.
  • – יוגה.
  • – עיסוי רפואי – מזרז הוצאת רעלים וחומרי פסולת שהצטברו בתאים. מפחית שחרור הורמוני סטרס כקורטיזול ואדרנלין

חשוב לזכור כי אין פתרון קסם להורדת רמות הסטרס ועלינו לעצור ולהקשיב לגופנו ולמצוא את הטיפול המתאים לנו.

 

המידע במאמר זה הינו מידע כללי ואינו מהווה חוות דעת רפואית או תחליף רפואי להתייעצות עם רופא ואין לראות בו ייעוץ רפואי ו/ או המלצה לטיפול ו/ או תחליף לטיפול.

 (תמונה להמחשה unsplash)

 

 

 

 

יצירת קשר וזימון תור

קול רעות

בהסדר עם