24/09/2023, המגזין N12: הקרב האחרון: חיילי צה"ל שנפלו בשבי האויב נגד מדינת ישראל

50 שנה למלחמת יום הכיפורים והחיילים שנפלו בה בשבי עדיין נאלצים להילחם. כמוצא אחרון פנתה עמותת 'ערים בלילה' – עמותת חיילי צה"ל שהיו בשבי האויב, לבית המשפט העליון כדי שייתן להם צדק – וגם שקט.

פרופ' אבי עורי, מומחה ברפואת שיקום בבית החולים רעות תל־אביב, שירת במלחמת יום הכיפורים כרופא במילואים בתעלת סואץ ונפל בשבי המצרי. בתחילת שנות ה־90  היה שותף לתחילתו של מחקר שבדק את מצבם של פדויי השבי ממלחמת יום הכיפורים. המחקר נערך בכמה גלים, האחרון בשנת 2020, ובוחן את המחיר הגופני והנפשי של השבי.

פרופ' עורי: "זו ארץ אוכלת יושביה. יש פצע פתוח שנקרא פדויי שבי. למה בכלל צריך עמותה? לא היינו צריכים להגיע למרמור כזה. למה צריך כל הזמן להילחם? אנחנו נאבקים גם למען העתיד, למקרה שחלילה חיילים ייפלו בשבי".

לכתבה המלאה

צילום מסך מתוך כתבה במגזין N12 על עתירה של עמותת ערים בלילה - עמותת חיילי צה"ל שהיו בשבי האויב, לבית המשפט העליון בדרישה שהמדינה תכיר בפגיעות הגופניות והנפשיות שספגו בשבי

    יצירת קשר וזימון תור


    קול רעות


    בהסדר עם

    Reuth
    Privacy Overview

    This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.