‘חלומות נועדו שנגשים אותם’

הי, קוראים לי מורן אברויה, בת 28 מנהריה. 
התאריך 8 ביוני 2009, היום ששינה לי את החיים מקצה לקצה!
מי יכול היה לצפות כמה נזק דלת זכוכית אחת יכולה לעשות?! אני בטוח לא!
החלטתי דווקא היום, אחרי 9 שנים, לחשוף את הסיפור שלי בשביל כל אותם אנשים שאומרים את המשפט ״זה בלתי אפשרי״ על החלומות שלהם!
הייתי חיילת שהגיעה לעוד יום שגרתי בבסיס. פתחתי את דלת הכניסה למשרדים והרוח החליטה דווקא לסגור אותה על היד השמאלית שלי. המכה הייתה כואבת להחריד ומכאן הכול התחיל להסתבך.
אחרי מספר חודשים של חבישות ושל כאבים שחשבתי שייעלמו, הגיע היום הנורא הזה 8.6.2009– משמרת שמירה בחמ״ל. היד התנפחה לממדים מפחידים, צבע העור הפך לאדום-כחול-סגול והכאבים?! אין שום דרך להסביר אותם לאף אחד!! הרגשתי שאם לא יקרה עכשיו משהו שיעלים את הכאב, זה הסוף שלי! 
אובחנתי כחולה ב CRPS-אחת מתסמונות הכאב שנגרמה בגלל איחור בטיפול.
אושפזתי בבית החולים השיקומי רעות במשך ארבע פעמים. צחקתי לעצמי שכנראה עוד מעט אתחיל כבר לשלם שכירות במקום. עשיתי את כל הדרך מנהריה לתל אביב, לאשפוז ב’רעות’ ואחר כך המשכתי גם למסגרת של אשפוז יום שיקומי בבית החולים. 
בגלל המצב נזקקתי לאשפוז מספר פעמים במחלקת שיקום ב’רעות’ והייתי עטופה עם צוות מכיל ומקסים. רופאים, פיזיותרפיסטים, מרפאים בעיסוק ופסיכולוגים נתנו לי את הטיפול הטוב ביותר ובעצם הרימו אותי למעלה. הרגשתי שהגעתי למקום שמבין מה עובר על בן אדם שסובל מכאבים והכי חשוב: יכול לסייע לו.

 בזכות הטיפול המקצועי שקיבלתי, הצלחתי לשפר את התפקוד של היד הפגועה ולא פחות חשוב מכך– גם את המצב הרגשי שלי.
למרות הפגיעה ביד, בחרתי להיות קונדיטורית! כזאת שעובדת רק עם הידיים. תקראו לי משוגעת, מתגרה בגורל של עצמה, לוקחת סיכונים מיותרים. אני דווקא קוראת לזה נחישות! חלומות נועדו שנגשים אותם ולא שנשאיר אותם במגירה.
אני באמת מאמינה שכל אדם יכול לעשות הכל אם רק ירצה. באמת. יש גם קטועי רגליים שרצים מרתון.
עברתי תהליך שיקום כל כך ארוך, החיים שלי נעצרו לחודשים, ולא ויתרתי לכאב בשום שלב. אז לוותר על החלום שלי? לא אופציה!
אני גאה היום במה שהפכתי להיות, אני גאה שלמרות הקשיים הפיזיים, בניתי עסק בשתי ידיים (או אחת וחצי ליתר דיוק) אני גאה שלא ויתרתי לעצמי. 
את העוגה שבתמונה הכנתי במיוחד לכל הצוות המסור והאכפתי כאן בבית החולים רעות. אין ספק שהיה לכולכם חלק חשוב בהפיכת החלום שלי למציאות. 
תודה ענקית, מורן.

6/8/2018

למידע נוסף על מגוון הטיפולים במכון הכאב- הקליקו 

 

 

 

 

 

6/8/2018

 

בהסדר עם